ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 著者
  2. I
  3. 石井 康夫
  1. 紀要
  2. 麻布大学雑誌
  3. 麻布大学雑誌vol.29 (2017)

Considerations of the Influence of Jean Racine on Samuel Beckett’s Plays

https://az.repo.nii.ac.jp/records/5255
https://az.repo.nii.ac.jp/records/5255
c3875b45-7af6-4add-8b00-04b05c39186a
名前 / ファイル ライセンス アクション
bull_jau_vol29-035.pdf bull_jau_vol29-035.pdf (415.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-26
タイトル
タイトル Considerations of the Influence of Jean Racine on Samuel Beckett’s Plays
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 monologic lines
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 non-vivid development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preordained destiny
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Racine, Berenice
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 原著論文
Type
内容記述タイプ Other
内容記述 ORIGINAL ARTICLE
著者 ISHII, Yasuo

× ISHII, Yasuo

en ISHII, Yasuo

Search repository
Author ID
000270
Institution or Company
Laboratory of Basic Education, School of Veterinary Medicine, Azabu University
Abstract
内容記述タイプ Other
内容記述 One of the characteristics of Samuel Beckett’s plays is found in the structure and monologic lines. Beckett who made efforts to describe prosaic works felt some kind of tolerance for its expression after the war. But the essence of a peculiar monologic style by a first person narrator and the chaos created by words are inherited to his plays. Destiny with impasse in prose is converted into a play, Waiting for Godot. The symmetrical structure and monologic lines form two repetitive acts with no dramatic development. The sluggish progression without vividly dramatic effect create a peculiar world which symbolizes a situation where people are placed in the depth of despair. On this point, it can be supposed that Beckett was influenced by Racine’s plays, especially Berenice. In almost the same period in which he wrote Godot, Beckett re-read Racine’s plays and comprehended the effect of the dramas. He thought that the essence of Berenice lies in the pre-destined fate and plain dialogue between its characters, or its non-vivid development. He must have applied these effects to his own plays. Dialogue consisted of monologic words, development without vivid drama and the pre-destined fate of people; effects which proved useful for Beckett’s dramas for the present age. Happy Days reflects the undramatic drama of Berenice. Therefore, Winnie is the deformed character, consisting of Beckett’s monologic expression.
書誌情報 麻布大学雑誌
en : Journal of Azabu University

巻 29, p. 35-43, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 麻布大学
Publisher
出版者 Azabu University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5880
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11561468
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
text version
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:39:38.322091
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3