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相模原市民を対象とした市民参加型テクノロジー・アセスメントに関する意識調査 : 代表的手法に対する意見と理科授業導入への賛否を中心に
https://az.repo.nii.ac.jp/records/3688
https://az.repo.nii.ac.jp/records/36884d9b216b-b674-4232-a423-56228fcea956
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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bull_jau_vol23-037 (1.8 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2014-02-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 相模原市民を対象とした市民参加型テクノロジー・アセスメントに関する意識調査 : 代表的手法に対する意見と理科授業導入への賛否を中心に | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Survey of citizens in Sagamihara about participatory technology assessment: opinions about representative methods and approval : disapproval of their introduction into science classes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Science and Technology Policy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Consensus Conference | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Citizens’ Jury | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Scenario Workshop | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | STS (Science-Technology-Society) Education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 原著論文 | |||||
Type | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ORIGINAL ARTICLE | |||||
著者 |
福井, 智紀
× 福井, 智紀× Fukui, Tomonori |
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著者ID | ||||||
値 | 000340 | |||||
Author ID | ||||||
値 | 000340 | |||||
所属機関 | ||||||
値 | 麻布大学生命・環境科学部 | |||||
Institution or Company | ||||||
値 | School of Life & Environmental Science, Azabu University | |||||
Abstract | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | We carried out a survey by mail to citizens of Sagamihara. The purpose of the investigation are as follows. 1) To clarify what kind of opinion people have about participatory technology assessment (PTA) methods. 2) To clarify whether their approval is provided for the introduction of PTA methods into science classes. The results of the survey suggest the following. 1) The PTA methods are not well recognized. 2) It is supported highly that politicians and bureaucrats respect citizens’ opinions, in the decision making process of the science and technology policy. 3) All representative PTA methods are highly evaluated. 4) Particularly, high support is provided for simulated experience in the science classes. 5) However, the intention of participating in PTA is not so high. |
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書誌情報 |
麻布大学雑誌 en : Journal of Azabu University 巻 23, p. 37-48, 発行日 2012-02-29 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 麻布大学 | |||||
Publisher | ||||||
出版者 | Azabu University | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-5880 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11561468 | |||||
NII論文ID(NAID) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 40019334601 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
text version | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
format | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |