ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 麻布大学雑誌
  3. 麻布大学雑誌vol.27 (2015)

Roles of Schools in Addressing Community Issues in Japan: A Study Focusing on Educational Approaches Implemented by Schools

https://az.repo.nii.ac.jp/records/4521
https://az.repo.nii.ac.jp/records/4521
98d6ffe2-c163-4a23-83fe-e5ea9983f610
名前 / ファイル ライセンス アクション
bull_jau_vol27-033.pdf bull_jau_vol27-033.pdf (103.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-03-31
タイトル
タイトル Roles of Schools in Addressing Community Issues in Japan: A Study Focusing on Educational Approaches Implemented by Schools
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Schools, Community
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Education systems
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Children’s participation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 原著論文
Type
内容記述タイプ Other
内容記述 ORIGINAL ARTICLE
著者 Yamamoto, Tomoko

× Yamamoto, Tomoko

Yamamoto, Tomoko

Search repository
Yamamoto, Tomoko

× Yamamoto, Tomoko

en Yamamoto, Tomoko

Search repository
Institution or Company
Azabu University
Abstract
内容記述タイプ Other
内容記述 The present paper discusses the roles of schools in addressing community issues, based on the results of education systems implemented by Japanese schools, which have been suggested by previous studies.
In Japan, various approaches to school education have been implemented to develop measures to support children of relatively-poor parents living in areas inhabited by people subjected to discrimination or by foreigners and immigrants, and to develop communities, for children in particular, facing the issues of depopulation due to population aging and a declining birthrate.
In the implementation of those approaches to education, schools play important roles in encouraging community residents, both individuals and families, to address problems in collaboration with one another, facilitating cooperation among children and other community residents to discuss problems, and supporting children’s participation in the process of addressing community issues that influence them, such as poverty relief support and community improvement.
書誌情報 麻布大学雑誌
en : Journal of Azabu University

巻 27, p. 33-41, 発行日 2016-03-31
出版者
出版者 麻布大学
Publisher
出版者 Azabu University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5880
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11561473
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
text version
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
format
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:42:48.585478
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3